05 mars 2006

Mobilmoro


Mobiltelefonen kan være et morsomt leketøy i tillegg til å prate i den. Min telefon har kamera som ikke tar spesielt gode bilder. Men nettopp kameraets "dårlige" kvalitet kan brukes for alt det er verdt. Jeg har eksperimentert litt med surrealistiske motiv, og har tatt bildene inn i Photoshop for å gjøre bildene enda mer surrealistiske. Med noen enkle grep får man mange morsomme resultater, selv om motivene er rotete eller i utgangspunktet kjedelige.




Dette er noen av bildene tatt med mobiltelefonen og fiksa litt på i Photoshop. Men man trenger egentlig ikke å etterbehandle bildene. De litt kornete og uskarpe bildene med mobilkameraet kan utnyttes som et eget uttrykk. Det ligner litt på lomo-teknikken der hele poenget er at bildene skal være av rufset kvalitet. Utfordringa er å finne motiver som passer for den type teknik. Morsomt er det uansett.

2 Comments:

At 11/3/06 21:02, Blogger Ragnhild said...

Festlege bileter Helge, eg likte spesielt det nederste, diverre har eg ikkje nokon photoshop eller digitalt kamera (fraastjelt) lengre, so eg lyt berre laana folk sine kamera. Det gaar bra nok det!

 
At 13/3/06 16:02, Blogger kysten said...

Det er mye morsomt man kan gjøre med digitalkamera og verkty på pc. Bildene er tatt med et simpelt mobilkamera. Funker som bare det.

 

Legg inn en kommentar

<< Home