04 mai 2006

Disiplin-øvelse

De røykfrie dagene fortsetter. Det er interessant å legge merke til hva som skjer med kroppen under prosessen med å skille seg fra røyken. De siste to nettene har vært prega av lite søvn, og suget etter røyk har vært så sterkt at det føles som om ei vakuumpumpe er inne i meg og ikke vil gi slipp før jeg gir den et solid drag røyk. Men jeg har fremdeles klart å stagge suget.

Det er langt fra noen dramatisk prosess. Men å slutte å røyke utfordrer min disiplin-egenskap. Det handler om å si et klart nei der det er fristende å si ja til en camel. Å holde seg unna røyk og ikke bruke nikotinerstatning virker sikkert som et sjokk på en godt innrøkt kropp. Når suget melder seg som sterkest, er det bare å kaste innpå med drops og finne noe annet som hodet kan bry seg med.

Det går nok bra. Jeg er lei av å være konstant sugen på røyk. Men før eller siden går nok suget forbi. Jeg får ta lidelsen som en interessant studie.

Etiketter:

2 Comments:

At 6/5/06 19:54, Anonymous Anonym said...

Ja det går nedover med kysten.
Den ene tradisjonsrike aktiviteten etter den andre svinner hen og dør.

Før kunne vi drikke og røyke samtidig.

Nå må vi UT for å røyke og INN for å drikke. Helsefaren ved å bare sitte inne å drikke er godt dokumentert.

Det samme er de positive effektene ved å komme seg UT.( selv om man røyker )
...litt av sjanseseilas du har lagt ut på.
Lykke Til !

 
At 7/5/06 20:03, Blogger kysten said...

Takk takk for det! Det er som du sier at tradisjonene er i endring. Men som du vet er jo kysten i stadig omstilling.

 

Legg inn en kommentar

<< Home