09 mai 2006

En uke uten røyk

Nå er det en uke siden jeg stumpa min siste sigarett. Det har egentlig gått overraskende bra. Jeg har selvsagt hatt abstinenser og vært forferdelig røyksugen, men etter tre dager var det verste over. Fremdeles har jeg røykesug og jeg kjenner at kroppen ikke er helt justert. Men det blir bedre dag for dag. Røykesuget kan jeg døyve med å hive inn på med pastiller. Men jeg lengter etter en ordentlig nattesøvn. Har hatt urolige netter med at jeg har våknet mange ganger og vært svett. Det er vel et tegn på at kystskrotten restitueres der inne et sted og at gammelt avfall skal ut av kroppen.

Det er jo en økonomisk side ved dette her. Mine daglige doser med kameler kosta meg 60 kroner. Siden jeg tok min siste røyk, har jeg lagt vekk penger som i løpet av denne første uka har kommet opp i 480 kroner. Dette er penger jeg kan bruke på høstferie i oktober og nytt digitalt speilreflekskamera til jul. Men det forutsetter jo at jeg fremdeles er røykfri. Man kan aldri garantere 100 prosent, men jeg tar sikte på å holde meg unna. Dessuten vet jeg at der ligger ei flaske Whisky på lur fra et par venner av meg dersom jeg holder ut til jul. Hva gjør man ikke for en god Whisky?!

Etiketter: