08 desember 2007

Avgift for regnskogen

Norge omtales ofte som avgiftnasjonen. Vi har avgifter for det meste, og når det alt er en lang rekke med avgifter er det bare å slenge på enda en avgift. Jeg har tidligere skrevet om frivillig CO2-avgift.

I januar ble
CO2-glasset oppretta og målet var å legge tjue kroner på glasset for hver gang bilen ble brukt. Jeg må ærlig innrømme at det noen ganger ble glemt. Men har tatt det igjen, så totalt sett er målet nådd.




I dag ble pengene veksla inn og sluttsummen ble på 3810 kroner. Nå skal pengene brukes på vern av regnskogen. For de pengene vernes i overkant av 15 kvadratkilometer regnskog i ett år.

Jeg anbefaler alle å lage seg et CO2-glass. Når vi har råd til å kjøre rundt i de fine bilene våre, har vi også råd til å avse tjue kroner til tiltak som forebygger skadene vi påfører miljøet.


Amen.

3 Comments:

At 17/12/07 15:13, Blogger Unknown said...

har vært lite om det nikotin-glasset ditt i det siste....har man sprukket...

 
At 19/12/07 12:59, Blogger kysten said...

Har ikke sprukket. Jeg har bare avansert fra nikotin til CO2. Dessuten bruker jeg snus, så dit går de gamle røykepengene. Kor det står til i kvenbyen?

 
At 10/11/08 23:57, Anonymous Anonym said...

"råd til å kjøre rundt i de fine bilene våre?`" hva er det for noe tullpreik....
det er faen ikke alle som har råd til en dyr bil.. det finnes faktisk folk som lider og har lite penger..
tenk heller på det du enn denne dumme regnskogen din!

 

Legg inn en kommentar

<< Home