20 desember 2007

En hjullaster ute av kontroll

Jeg hadde akkurat kommet på jobb en fredag morgen for noen uker siden. Kaffen var fersk og jeg var igang med runden i avisbunken. Så får jeg beskjed om at bilen (min knallfine Citroen) som stod parkert utenfor var herpa og vraka.
Det viste seg at en hjullaster som skulle strø sand på den knallharde glatte isen, mista kontrollen og deisa rett inn i bilen. 15 tonn ute av kontroll. Ikke bare et enkelt sammenstøt, men etter at min Citroen hadde stoppa den løpske hjullasteren faller skufla på 2.5 tonn ned i taket på bilen min. Det var ikke mye igjen. Totalvrak og kondemnert var dommen fra takstmannen.

Så nå kjører jeg rundt i min nye Citroen og lurer på hva som ble den gamle bilens endeligt. Kanskje ender den opp som hermetikkboks til kattematen eller innpakning til makrell i tomat.