10 mai 2006

En halv million opp i røyk

Jeg er ganske fornøyd med de pengene jeg har spart ved ikke å røyke den siste uka. Det er noen hundrelapper på noen få dager. Men skal jeg samle opp tilsvarende penger jeg har brukt på røyk gjennom mitt liv, vil det ta lang tid.

Jeg gjorde et lite regnestykke på hvor mye jeg sånn cirka har røkt og hvor mye røyken har kosta meg siden jeg tente min første sigarett i 1985.


Hvis jeg tar utgangspunkt i at jeg har røkt i 20 år, tilsvarer det 7300 dager. Jeg har røkt i snitt 20 røyker om dagen. Det utgjør til sammen 146.000 sigaretter. Med dagens priser koster en sigarett tre kroner. Det betyr at jeg har røkt opp 438.000 kroner!

For det beløpet kunne jeg kjøpt to nye biler. Jeg hadde fått nesten en halv leilighet. Jeg kunne reist jorda rundt, mange ganger. Jeg kunne reist med de fineste båtene og bodd på de mest luksuriøse hotellene, osv.. Det er altså veldig mye jeg kunne gjort for nesten en halv million kroner.


Det ble til at jeg tente meg en sigarett med jevne mellomrom 20 år og tenkte på alle de tingene jeg hadde lyst til å gjøre. SÅnn gikk årene og dit forsvant pengene

Etiketter:

4 Comments:

At 10/5/06 15:33, Blogger Ragnhild said...

Nei nei nei, tok du deg ein röyk? betyr dette at du ikkje skal slutta likevel? kom igjen du veit du klarer det, her har du kjempestötte og medlidenhet frå meg som laut slutta å drikka alkohol pga den esande magen.

 
At 10/5/06 17:08, Blogger kysten said...

Neida, jeg har ikke begynt på an igjen, selv om det kunne se sånn ut av teksten. Har derfor skrevet slutten om sånn at det ikke er noen misforståelser:-)

 
At 11/5/06 11:41, Blogger Ragnhild said...

phu!!! so bra. du e kjempeflink! hurra hurra hurra!

 
At 18/5/06 14:28, Anonymous Anonym said...

Helge! Jøss!! Det må æ si! Slutta å røyke. Veldig bra. Det høres ut som kroppen din har litt av kvert å si dæ. Den har vel holdt pusten i alle år og e begynt å glede sæ til å samarbeide med dæ uten å måtte kave sæ gjennom tjære og skrot. Gratulerer. Stå på!
Marthe

 

Legg inn en kommentar

<< Home